Brodovi Gušti Ljudi

Das Boot: za ovih ćemo se pet brodova okretati u 2017. godini

Düsseldorfski sajam nautike proglasio je brodove godine. Dva tjedna testiralo ih je 11 novinara iz raznih zemalja. Evo njihovih ocjena…

Jutros je na Düsseldorfskom sajmu nautike na nekoliko štandova vladalo veselje. Razlog tomu je dodjela nagrada za europski brod godine 2016/2017. Nagrada koju bira 11 novinara iz 11 zemalja dodjeljuje se u pet kategorija: luksuzna jedrilica, obiteljska jedrilica, katamaran, sportska jedrilica i posebna kategorija. Novinari su imali dva tjedna na dvjema lokacijama da bi isprobali svih 25 kandidata za brod godine.

Ako, dakle, razmišljate o kupnji novog broda, ovo je prilika da uzmete u obzir i profesionalna mišljenja koja vam mogu pomoći u izboru.

Ovogodišnji pobjednici

Luksuzni krstaš: Beneteau 62 (ostale nominacije: Bestevaer 45ST Pure, Garcia 52 exploration, Italia 12.98, X4)

Beneteau Oceanis 62 potpuno je nov dizajn ovog velikog francuskog brodogradilišta. Nije riječ o novom najvećem modelu koji će to brodogradilište proizvesti, nego o prvom u luksuznoj seriji brodova koji će se proizvoditi u veličini od 53 do 73 stope. Nova linija luksuznih krstaša razlikovat će se od ostalih u širokoj Beneteauovoj ponudi ne samo po dizajnu nego i po odnosu koji će brodogradilište razvijati sa svojim najvažnijim kupcima.

„Jasno je da u ovom segmentu moramo imati poseban odnos s kupcima. Iako proizvedemo 850 brodova na godinu, trudit ćemo se da se prema kupcima ove linije odnosimo kao brodogradilišta koja proizvedu 40-50 brodova na godinu“, rekao je Gianguido Girotti, novi direktor jedrilica. Dizajn, koji očito ima talijanskih utjecaja, posuđuje i neke stilske elemente s motornjaka, primjerice u pristupu platformi za kupanje te glavnim prozorima u salonu. Izgleda da će u ovom novom luksuzu moći uživati sve više kupaca jer je Beneteau u proizvodnji primijenio svoje iskustvo te je, koristeći modernu tehnologiju i visoku učinkovitost, proizveo brod od 62 stope za 650.000 eura, što je jeftinije od ostalih brodova slične veličine iz iste skupine.

 

Obiteljski krstaš: RM970 (ostale nominacije: Django 12.70, Ikone 7,50, Jeanneau 51, Sunbeam 22.1)

Poseban ne samo po načinu izgradnje, nego i po izgledu i performansama, najnoviji RM nova je generacija brodova sagrađenih od šperploče. RM se odavno specijalizirao za gradnju brodova u west-sistemu i jedno je od najiskusnijih brodogradilišta u ovoj metodi gradnje, dok je dizajner novog modela Marc Lombard stručnjak za gradnju brodova ove veličine. Ta se kombinacija pokazala dobitnom u sektoru u kojem se od broda očekuje da sve može raditi dobro. Stoga novi model uspijeva zadovoljiti i najzahtjevnije jedriličare. Pruža odlične performanse koje očekujemo od vrlo modernoga, gotovo sportskog dizajna. Dokaz za to je i činjenica da je primjerak koji se izlaže na Düsseldorfskom sajmu vlasništvo Francoisa Gabarta, najmlađeg pobjednika Vendée Globea i jednog od najboljih oceanskih jedriličara današnjice. Performanse same po sebi ne bi bile dovoljne da zadovolje kupce i novinare u ovom segmentu, pa su praktična unutrašnjost, inovativan raspored palubne opreme te udobnost i kvaliteta izrade jednako važni faktori u odabiru ovog pobjednika. Cijena: 120.417 eura.

Sportska jedrilica: Pogo 36 (ostale nominacije: Dehler 34, Grand Soleil 58, J/112E, Ofcet 32)

Pogo 36 novi je model proizvođača čiji je pedigre u svijetu regatnih jedrilica neupitan. Njihova se reputacija godinama razvija u segmentu mini-jedrilica i jedni su od najuspješnijih proizvođača koji svoj uspjeh temelje na rezultatima s regatnog polja. Pogo 36 nije njihov najveći model, ali je svakako model koji se najviše razlikuje od ostalih u ponudi. Novi revolucionarni izgled iznad palube dobro se uklapa u trup koji je već prepoznatljivih proporcija i linija za ovo brodogradilište. Jedno od prvih brodogradilišta koje je prihvatilo novi trend izrazito širokih trupova, naročito u krmi, i kombinira ih s prelomljenim bokovima i dvostrukim kormilima, usavršilo je taj koncept na ovome modelu. Iako su dugo godina performanse njihovih brodova po laganim vjetrovima bile kritizirane, ovaj model ne pati u takvim uvjetima, u što su se tijekom testiranja mogli uvjeriti i profesionalci. Stoga su i oni koji su i dalje bili skeptični prema ovom konceptu dizajna utihnuli te je sada napokon prepoznat odličan posao koji Pogo obavlja već godinama. Cijena: 133.000 eura.

 

Katamaran: Outremer 4X (ostale nominacije: Lagoon 42, Lucia 40, Nautitech 46 Open, Tricat 30)

Iako višetrupci u nekom obliku postoje od početka jedrenja, čini se da su nautičari tek u zadnjih nekoliko godina u potpunosti prihvatili katamarane. Danas su sve popularniji u regatnom jedrenju, ali i među krstašima. Kod nas je trend katamarana sve popularniji u čarteru. To ujedno znači da na tržištu ima sve više katamarana te je i njihov izbor sve bolji, iako su se ti brodovi uvijek dijelili na one koji imaju bolje performanse od monotrupaca, ali nikakav unutarnji komfor, i one koji su mnogo udobniji od monotrupaca, ali imaju slabije performanse. Pobjednik u ovoj kategoriji dolazi iz francuskog brodogradilišta, a jedan od glavnih razloga za njegov izbor upravo je kombinacija izvrsnih performansi i vrhunske udobnosti. Iako takvu udobnost očekujemo od velikih katamarana, performanse je mnogo teže zajamčiti, naročito kada je u pitanju sigurnost plovidbe. Kako bi bilo sigurno da su performanse optimizirane, brodogradilište je zaposlilo vodećeg stručnjaka iz svijeta brzih višetrupaca, legendarnog svjetski poznatog Loicka Peyrona, koji je u konzultantskoj ulozi bio uključen u razvoj projekta. Iako tijekom testova nije bilo puno vjetra, brod je sasvim dobro jedrio i nije razočarao iskusne novinare, a sudeći prema drugim testovima, može održavati brzine i do 20 čvorova. Inače, Outremer ulazi u veću grupaciju brodogradilišta koja se specijaliziraju za brodove namijenjene dugim plovidbama. Cijena broda je 689.000 eura.

Posebna kategorija: Seascape 24 (ostale nominacije Bihan 650, Easy-to-fly, Scow FR18, spirit 47 CR)

Ovo malo i mlado slovensko brodogradilište ne može, čini se, proizvesti loš brod. Postiglo je uspjeh sa svim svojim prijašnjim modelima, a trend se nastavlja sa Seascapeom 24. Većina komentara osvrnula se na mogućnosti ovog malog broda koji kao da se ne boji mora. Izgleda da je sve na njemu točno pogođeno te kako je iskustvo koje stječu zadnjih nekoliko godina izvrsno iskorišteno u kreiranju novog modela. Odaziv kupaca bio je promptan, a kvaliteta izgradnje te performanse neupitne su. Praktičnost ovog malog broda njegova je najveća prednost – lako ga se može vući na prikolici i jednostavno ga je pripremiti, tako da je vrijeme od trenutka kada ste stigli na obalu do trenutka kada možete započeti sa zabavom na vodi svedeno na minimum. Ukratko, ovaj je brodić izvrsna zabava te će vas nasmijati i u najtmurnije dane. Cijena: 43.600 eura.

Ako je suditi prema izboru novinara, ove su godine pobjeđivali brodovi vrlo modernog dizajna, inovativni ne samo po izgledu, nego i po načinu proizvodnje, kao i po performansama. Treba primijetiti i kako su, osim Seascapea, svi brodovi francuske proizvodnje, što ukazuje na to da Francuska predvodi u trendovima i inovaciji dizajna u proizvodnji jedrilica, kao što je radila i nekad.

O autoru

Marko Knežević

Here is a little something about me.

Ostavite komentar